Monday, April 6, 2009

Apa sumbangan kita?

Boleh dikatakan penglibatan saya pada Pilihanraya Kecil Bukit Gantang P059 kali ini agak berbeza dengan Pilihanraya Kecil Kuala Terengganu P036 yang lalu. Pada PRK Kuala Terengganu saya berpeluang bertugas secara konsisten sejak dari hari penamaan calon sehinggalah keputusan pilihanraya dikeluarkan. Akan tetapi pilihanraya kali ini adalah sebaliknya.

Kekangan tugas dan komitmen kerja. Itu mungkin antara cabaran atau alasan yang mampu saya katakan. Namun walau apapun alasannya, bukanlah penghalang kepada sumbangan kita (saya dan anda semua) bagi memastikan kemenangan Islam.

Apa sumbangan kita? Islam tidak memandang sesuatu pekerjaan itu secara zahiri sahaja. Bahkan mengambil kira setiap sudut gerak laku penganutnya. Senjata paling ampuh bagi seorang mukmin adalah Doa'. Nabi Muhammad SAW pernah bersabda : `Ad Dua' Silah Al- Mukmin`. Doa itu senjata orang beriman.

Berdoalah setiap kali selesai solat lima (5) waktu. Mohon agar pejuang Islam diberi kemenagan. Kemenangan hakiki yang bakal membina daulah!

DOA senjata kita! Itu juga sumbangan kita!

No comments: