Thursday, January 15, 2009

Membuat Pilihan Yang Bijak

Seorang bapa mesti bijak mencorak gaya hidup anak-anaknya. Bijak mencorak pemikiran dan pendidikan anak-anaknya. Ibu pula perlu bijak memilih zat-zat makanan untuk disaji buat keluarga tersayang. Bijak mengatur gerak kerja harian di rumah walaupun di siangnya mungkin sibuk di pejabat.

Bahkan ibu bapa bukan sahaja perlu bijak dari sudut mengatur hidup keluarganya sahaja. Bahkan perlu bijak dalam memilih pemimpin negara yang bakal mencorak negara tempat tinggal keluarganya. Sekiranya pemimpin yang dipilih adalah pemimpin yang memimpin semata-mata mengejar hidup dunia, maka bukan sahaja anak-anak, bahkan cucu cicit waris akan datang akan jauh dengan kehidupan akhirat.


Sekiranya pemimpin yang dipilih dari mereka yang hanya mementingkan perut mereka tanpa menghiraukan nasib rakyat maka hasilnya adalah seperti hari ini. Hasil mahsul negera berjuta, pemimpin kaya raya tetapi rakyat hidup dalam kemiskinan dan kesusahan.

Kesempatan yang ada ini marilah kita menyokong calon PAS, Haji Abdul Wahid Endut. Berilah peluang kepada beliau untuk membawa suara rakyat ke parlimen. Berilah kesempatan kepada PAS untuk memimpin semula Terengganu seperti mana pada tahun 2004.

*Saya orang luar a.k.a bukan orang Terengganu, tetapi mengapa saya sibuk menyeru pengundi Terengganu supaya mengundi PAS? Sebabnya adalah kita bersaudara. tidak ada sebab mengapa perlu mengundi BN yang sudah 52 tahun memerintah negara, namun tiada perubahan terhadap rakyat, terutamanya dari sudut meningkatkan kefahaman Islam di kalangan masyarakat. Dan banyak lagi sebab musabab yang lain. Fikirkanlah. Buatlah pilihan yang bijak. Katakan Ya Kepada PAS dan Pakatan Rakyat. Takbir!

No comments: