Tuesday, January 20, 2009

PRK P036 - Sebuah pengalaman berharga

Alhamdulillah, PRK P036 Kuala Terengganu telah pun selesai. Gerak kerja pilihanraya pun sudah selamat dilunaskan. Setelah berada hampir 13 hari di Terengganu, 18 Januari lalu ana kembali ke Selangor. Bagi pekerja seperti ana, pasti tugas dipejabat bertambah. Bagi mahasiswa di kampus pula, perancangan dan strategi baru perlu diatur rapi bagi menghadapi PR Kampus (bagi IPT yang belum mengadakan PRK).

Alhamdulillah - rakyat terus membuka mata hati dengan memberi pengajaran besar kepada Barisan Nasional. PRK P036 berpihak kepada Pakatan Rakyat. Ini bermakna, sudah 3 kali rakyat memberi isyarat bahawa hayat hidup Barisan Nasional hampir ke penghujungnya.

Bermula dengan keputusan luar jangka PRU 12. Pakatan Rakyat berjaya mentadbir 5 buah negeri. Disusuli pula dengan PRK Permatang Pauh, DSAI layak ke Parlimen. Kini Abdul Wahid pula layak ke PArlimen setelah PR berjaya menawan pengundi di Kuala Terengganu. Takbir.

Jangan Angkuh

Semalam terbaca kenyataan seorang ulama, umara' haraki dan sufi - Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat di Sinar Harian. Simple tetapi mendidik jiwa insan seperti ana. Dalam kenyataan tersebut TGNA berpesan supaya jangan ada kenyataan angkuh hasil kemenangan yang diberi oleh Allah swt.

Bernas - Hakikatnya menang kalah urusan Allah swt. Dia yang memberi. Sehebat mana pun kita bekerja, hakikatnya kehebatan itu Hak Allah...kita sebagai hamba hanya layak melaksanakan tanggungjawab.

Meraut ukhwah di tepian pantai

Ayah Wan, Cikgu Naburi, Akhi Hidayat, Cikgu Hadi - Semua kenalan baru ana. Orang tempatan yang banyak membantu sepanjang keberadaan ana di sana. Sebuah pengalaman yang takkan dilupakan.

Ayah dengan sifatnya yang lemah lembut. Dirumahnya lah ana menumpang. Kami petugas Selangor yang diletakkan di UPU Ladang berkampung dilaman rumahnya. Makan minum kami di sana. Cikgu Aziz selaku chef sempat menurunkan resipi Ikan Singgang kepada kami semua...

Sahabat, jumpa lagi di lain masa, InsyaALlah. Takbir!

Lihat koleksi foto di sini

No comments: