Thursday, April 12, 2007

Bersatu Hati Mohon Kesejahteraan

Dua tiga hari yang lalu saya menerima pesanan ringkas dari Malaysia mengatakan bapa saudara saya, Abdul Halim Hamid dimasukkan ke wad kecemasan dek kerana mengalami penyakit jantung yang kritikal. Terpana saya seketika. Terimbau saat manis ketika kali terakhir kami bersama. Iaitu ketika kami di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur [KLIA], 13 Januari 2007 yang lalu. Tak terjangka semua ini berlaku.

Hari ini doktor memanggil semua ahli keluarga terdekat supaya bersiap siaga terhadap sebarang kemungkinan yang bakal berlaku. Saya dimaklumkan semalam seluruh ahli keluarga berkumpul di rumah abah. Mereka menunaikan solat hajat, rukuk, sujud, zikir dalam rentak yang sama. Penuh khusyuk rebah menghadap Yang Esa. Disusuli dengan bacaan Yaasin. Bersatu Hati memohon kesejahteraan.

"YA Allah Tuhan yang Maha Pengasih,
Kami berkumpul di hadapanMu
Kami bersatu keHadratMu
Dengan seribu satu harapan
Dengan niat yang tidak terlafaz
Dengan hati yang sayu di bening malam

YA Allah
KepadaMU kami semua akan kembali
Jadikanlah tempat kembali kami di sisiMu
Jadikanlah akhir nafas kami lafaz La Ilaha Illallah
Masukkan kami dalam golongan
yang Kau redhoi...

#Saya memohon kepada seluruh sahabat dan sahabiah agar doakan bapa saudara saya, doakan kesejahteraan beliau.

No comments: