Friday, February 8, 2008

Assalamualaikum

Assalamualaikum wbt...

Rasanya sudah terlalu lama tidak melembutkan jari jemari ini untuk menitip sepatah dua kata di laman ini. Tiada idea. Tiada modal. Aku - Sudah hampir dua bulan kembali ke Mesir. Apa khabar orang di Malaysia? Apa khabar ayah bonda? Apa khabar sanak saudara? Apa cerita sahabat semua? Sihatkah jasmani kita? Sihatkah iman kita?

2008 M - 1429 H; aku telah bertambah tua. Aku bukan anak-anak lagi. Zaman untuk bersuka-ria sudah sampai ke penghujungnya. Aku bukan lagi abang senior tingkatan lima. Aku sekarang seorang hamba yang telah dilatih untuk menegakkan Kalimah Tuhan dibumi pinjamanNya. Selagi mana aku diberi kesempatan menghirup saki baki nafas segarNya - Bermakna saat dan detik kematianku sudah tidak begitu lama. Akan hadir pada bila-bila masa. Perjanjian telah dimeteri. Cuma pelaksanaanya aku tidak tahu bila. Kerana telah termaktub padanya hanya DIA yang mengetahui detik dan waktunya.

Pendek cerita...doakan ana dikurniakan Iman yang hakiki...Iman yang sejati. Menjadi pejuang di jalan Ilahi. Ameen Ya Rabbal Alameen.

Kalau aku tak mampu jadi sepertinya...cukuplah aku berada di jalan sepertinya : (",)




Salam ukhuwah,
Mohd Bakri Hashim
5:32 pm, egypt.

No comments: