Monday, December 15, 2008

Iktibar Bukit Antarabangsa : Adakah lagi 'pesta maksiat' tahun baru?

Manusia sering lupa! Manusia selalu alpa! Manusia acapkali leka! Walau saban tahun tragedi menimpa. Ingatan dan amaran Allah terus dibiar lepa. Mungkinkah tahun ini kita terus leka? Atau terus mengkambing hitamkan Islam atas nama 'Amal' dan kebajikan?

Setiap kali berlakunya tragedi. Setiap kali itulah pihak-pihak tertentu menggunakan kata manis amal untuk membantu mangsa. Konsert Amal, Malam Amal, bahkan tak kurang juga Malam Fesyen Amal diadakan untuk mengutip dana membantu mangsa-mangsa tragedi.

Islam tak ajar begitu!? Islam mengajar matlamat tak menghalalkan cara. Matlamat baik, tetapi kalau cara dan kaedah untuk sampai ke matlamat penuh najis dan bangkai mazmumah, Islam tak benarkan!

konsep Islam mudah! Buat disuruh, tinggal dilarang. Jadi sempena dengan tibanya tahun baru 2009 tak beberapa hari lagi, marilah kita setting sambutannya dengan kesyukuran kepada Allah. bersyukur dengan membaca doa, tahlil, tahmid, berazam meninggalkan segala dosa - dosa lalu. Meninggalkan segala amalan jahiliah yang sedikit pun tidak membawa faedah dan keberkatan dalam hidup di dunia. Apatah lagi di akhirat sana.

Koleksi foto tragedi Bukit Antarabangsa di sini

No comments: